Kormányablakok rendkívüli nyitvatartása az Európai Parlamenti választások időpontjában Nyomtatás
2019 EP választás - tájékoztatók
2019. május 17. péntek, 14:04
Az Európai Parlamenti választásokon a szavazóhelyiségben 2019. május 26. napján az a választópolgár szavazhat, aki a névjegyzékben szerepel és személyazonosságát, valamint lakcímét vagy személyi azonosítóját igazolja.

A választópolgár személyazonosságának igazolására alkalmas érvényes okmányok:
- személyazonosító igazolvány,
- ideiglenes személyazonosító igazolvány,
- útlevél,
- kártya formátumú vezetői engedély.

A választópolgár lakcímét vagy személyi azonosítóját igazolhatja:
- a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal (lakcímigazolvánnyal),
- régi, az adatokat tartalmazó könyv formátumú személyazonosító igazolvánnyal,
- lakcím bejelentéséről szóló átvételi elismervénnyel (lakcímjelentő lap része).

Nem szavazhatnak azok a választópolgárok, akik nem rendelkeznek érvényes okmányokkal, őket a szavazatszámláló bizottság köteles visszautasítani. (A lakcímigazolványnak nincs érvényességi időkorlátja, de előfordulhat, hogy az igazolványon feltüntetett tartózkodási hely ismételt bejelentés hiányában 5 év elteltével megszűnt, ez azonban nem érinti a hatósági igazolvány és a bejegyzett lakóhely érvényességét.)


Annak érdekében, hogy a választópolgárok választójogának gyakorlása biztosított legyen, a Heves Megyei Kormányhivatal kormányablakai Bélapátfalván, Egerben, Füzesabonyban, Gyöngyösön (Eszperantó u. 6. szám alatt), Hatvanban, Hevesen, Lőrinciben és Pétervásárán rendkívüli nyitvatartási idővel fogadják az ügyfeleket:
2019. május 25. (szombat) 08.00 órától 14.00 óráig
2019. május 26. (vasárnap) 06.00 órától 19.00 óráig

A rendkívüli nyitvatartási időben a kormányablak a szavazáshoz szükséges okmányokkal kapcsolatban - a jogszabályi feltételek fennállása esetén - az alábbi ügyintézést biztosítja a választópolgárok részére:

1. Helyben kiállítható okmányok (az eljárás évente egy alkalommal illetékmentes):
- lakcímigazolvány pótlása, cseréje,
- ideiglenes személyazonosító igazolvány kiállítása (ha nem rendelkezik érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvánnyal), és egyidejűleg az állandó személyazonosító igazolvány kiállításának kezdeményezése.

2. Elkészült okmányok átvétele (az eljárás illetékmentes)
- a kormányablakba kiszállított, korábban igényelt állandó személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély átvétele.
 

Oldalunk sütiket ("cookies") használ a felhasználói élmény javítása céljából. Egyes sütik alkalmazásához szükségünk van az Ön hozzájárulására. További információ a sütik használatáról az Adatkezelési tájékoztató oldalon.

Hozzájárulok a sütik használatához.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk